Fräckt e ju bara förnamnet!

                                                                              Tid: 08:33:06 Datum: 2010-09-23

Max somnade 21.30 igår... och kliver upp idag 06.40. Somnar sist och vaknar först.
Vad händer?
Hur ska jag lyckas hålla han vaken hela dagen idag? Ska ju till kungsbacka i em... 15.40 ska vi va hos Tandis jag och Maken.
Så det tar ju lite tid. Så vi lär ju vara hemma rätt sent, bara för barnen att gå och lägga sig säkert. Eftersom det är en bit att åka. Så hur ska man då lyckas få dom att INTE somna i bilen?
Detta kommer bli intressant!

Kvällen igår blev inte alls enligt våra rutiner. Hampus hade med sig en kompis hem igår direkt efter skolan. Dom va här hemma 13.40. Han kompis åt middag och så här oxå. Så frågade jag när han skulle hem.
Jag vet inte säger han. Nehe...då får du ringa mamma och fråga. Till slut kommer han ut och säger mamma sa att jag fick stanna tills ni sa att det räcker med att leka. Jag kan då meddela att klockan redan va 18.30.
Då sa jag att du kan ringa din mamma och säga att dom får hämta dig kl 19. Hampus har läxor han måste göra.
Sen hör jag inge mer... När klockan är 19.05 frågar jag om hans föräldrar är på väg. Nej hans mamma hade inte tid att hämta han klockan 19. Ehh va???
Vadå inte tid? Det e ju deras barn och klockan e nu 19.10 och dessutom va det skola idag.
Hans mamma/pappa dyker upp 19.30 och hämtar sin son. Åh nej jag vet inte om det va mamma eller pappa då dom inte ens kom in och hämtade killen. Dom bad han gå ut ..sen sticker dom.
Det av det fräckaste. Inge tack för han fick vara här så sent eller förlåt att vi e så sena.
Skolan hade en tillsammans kväll igår och den började 18.30. Bara för dom inte skulle gå så antog dom att vi inte skulle gå. Nä som sagt riktigt fräckt va det.


Nu sitter jag och äter frukost med dom små. Oskar han somande i babysittern, han vaknade ju nyss. Min lilla tröttmössa e vad han e.
Han blir 2 hela månader idag min lilla Oskis. Tiden går så fort...Nu hör jag hur Oskar gnyr. Han kan ju inte sova när barnen bara skriker och tjoar.
Vet inte hur många ggr nu på morgonen jag har sagt NEJ, SLUTA, LÅT HAN VA osv. 2 barn som lyssnar lika bra som dom inte hörde nånting alls. Tycker inte om denna trotsen alls.


Nej dax att återgå till mina söta monster!!!
                                                                                                                                          |KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(0)|

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback